Введите слово для поиска :
5 клас. Урок №10 - Поняття про безпечне довкілля. Основні небезпеки навколиш­нього середовища. Стихійні лиха

Тема.   Поняття про безпечне довкілля. Основні небезпеки навколиш­нього середовища. Стихійні лиха.

Мета:   сформувати поняття безпечного довкілля; розширити й систе­матизувати знання учнів про основні небезпеки навколишнього середовища, продовжити знайомити учнів із небезпеками навколишнього середовища, цього разу природними; навчати правил без­печної поведінки в ситуації стихійного лиха.
Тип уроку:   вивчення нового матеріалу.
 
Ежедневные клининговые услуги. Регулярная уборка квартир Киев гарантирует Вам чистоту в доме. Доступная цена и качество. 
 
Зміст роботи
Перевірка домашнього завдання.
Слово вчителя. Безпека життя— забезпечення нормальних умов діяльності людини та її життя, захист людини й природного середовища від впливу шкідливих чинників.
Щороку збільшується кількість чинників, які негативно впли­вають на життя та здоров'я людини. У більшості випадків вони пов 'язані з діяльністю самої людини, науково-технічним прогресом, необережним поводженням із природою.
У сучасному світі до небезпечних і шкідливих чинників при­родного походження додалися численні небезпечні та шкідливі чинники антропогенного походження.
Сучасні будинки та квартири обладнані різноманітними при­ладами, що полегшують побут. Разом із допомогою й економією
Слово вчителя. Наука й техніка за роки існування цивілізації пішли дуже далеко, але людство досі не може протистояти стихій­ним лихам. Воно навчилося їх інколи передбачати, усувати їхні наслідки, але подолати їх не під силу сучасній людині.
До стихійних лих належать повені, цунамі, шторми, земле­труси, виверження вулканів, сходження лавин, урагани, смерчі, пилові бурі тощо.
Зупинити природну стихію здебільшого неможливо, але можна і  передбачати. Наприклад, для того щоб прогнозувати землетруси — одне з найстрашніших стихійних лих, сейсмологи розробили спеці­альні прилади. Землетруси породжують не менш страшні стихійні лиха: зсуви, лавини,— супроводжуються виверженнями вулканів, на морі можуть викликати цунамі, висота яких сягає 30—50 м.
Сила підземних поштовхів раніше вимірювалася за дев'ятибаль­ною шкалою Ріхтера, зараз учені користуються дванадцятибальною шкалою Меркаллі.
Близько 40 % усіх стихійних лих становлять повені. В Україні найбільша небезпека повеней існує в західних районах.
Дуже сильних руйнувань завдають атмосферні вихори, або смер­чі. У Європі їх називають тромбами, на північноамериканському кон­тиненті — торнадо. Смерч засмоктує все, що зустрічається на шляху, він може залишити смугу руйнувань до сотні метрів завширшки.
Зазвичай смерчі виникають на відкритих рівних просторах су­ходолу. У нашій країні такими територіями є степи Донбасу.
Колективне обговорення. Учні обговорюють правила безпечної поведінки під час стихійного лиха.
Самостійна робота. Учитель диктує перелік небезпек, учні за­писують їх у три стовпчики {природні, техногенні, антропогенні). Правильність виконання завдання перевіряється колективно.
Торнадо, смог, вибух газу, зсув, збройний напад, цунамі, шах­райство, сходження лавини, вибух електростанції.
Слово вчителя. У повсякденному житті нам загрожують різні види небезпеки. Для того щоб знайти вихід із критичної ситуації, необхідно принаймні знати, звідки може йти загроза життю та здо­ров'ю людини. Потрібно вивчити відомості про небезпеку й бути до неї готовим.
Якщо з усіх небезпек виключити природні, то залишаться тільки небезпеки, так чи інакше пов'язані з людиною. Є небезпеки, спричинювані конкретними людьми, а є такі, що виникають через діяльність людини загалом.
Завдання. Учні об'єднуються в три групи, кожна має своє за­вдання:
1)            перелічити всі можливі небезпеки, пов'язані з безпосеред­
ньою участю людини (вулична крадіжка і т. д.);
2)            перелічити всі небезпеки, пов'язані з науково-технічним
прогресом (кислотні дощі та ін.);
3)            перелічити побутові предмети й прилади, що становлять
небезпеку.
Після обговорення представники кожної групи приклеюють (записують) свої списки на заздалегідь приготовлений учителем пла­кат, який надалі можна використовувати як наочний посібник.
Доповнення вчителя. Небезпеки можуть чекати нас на кож­ному кроці. Іноді небезпечні ситуації виникають через звичайне недбальство:
—    устромили голку в крісло й забули про неї;
—    заговорилися по телефону, забули про чайник на газовій
плиті;
—    забули про ввімкнену праску;
—    узялися за гарячу сковорідку рукою і т. ін.
Гра. Учасники кожної групи придумують небезпечну ситуацію, що може викликати пожежу, і показують її класові. Інші учні назива­ють цю ситуацію й рекомендують найбільш безпечний вихід із неї.
Підсумок уроку. Будь-яка ситуація стає небезпечною, якщо вона завдає шкоди здоров'ю чи життю людини або матеріальних збитків. Наслідки небезпечних ситуацій можуть бути найрізно­манітнішими: матеріальні та моральні збитки, шкода для здоров'я й навіть життя людини.
Домашнє завдання. Виконати завдання в робочому зошиті.
Підготувати повідомлення про стихійні лиха. 

Печать Опубликовано : 17.11.13 | Просмотров : 380

Страниц :
Рекомендуем
 

Опрос

Активных опросов на данный момент нет.

Пользователь

Имя:
Пароль:
  • Выслать пароль ?
  • Регистрация
  • Партнеры

    Каталог@Mail.ru - каталог ресурсов интернет


     
    © 2014 Твое здоровье - Основы здоровья и Основы безопасности жизнедеятельности в школе - материалы учителю, ученику, родителям - уроки, статьи, семинары, тесты, познавательные статьи, интересные обучающие фильмы.

    Связь с администратором / О сайте