Авторское право © WWW : Твое здоровье – образовательный сайт по предметам Основы здоровья и Основы Безопасности Жизнедеятельности
Перепубликация материалов,возможна только с устного или письменного разрешения Администрации сайта !
Название статьи , Опубликовано Статьи » Поурочное планировани » 5 класс » Урок 4. Організація життєвого ритму
28.10.16 00:31

Тема.   Організація життєвого ритму.

Розпорядок дня. Сон і здоров'я. Утома й перевтома. Запобігання перевтомі.

Мета:   сформувати в учнів поняття життєвих ритмів, біологічних рит­мів, сну; навчити складати розпорядок дня. Сформувати поняття втоми й перевтоми; навчити розрізняти ознаки втоми й перевтоми; навчити школяріввапобігати пере­втомі за допомогою зміни роду діяльності. 

Тип уроку:   комбінований.                                                        

Перевірка домашнього завдання.
1)             Що таке ріст і розвиток?
2)      Чому дівчатка в 5—7 класах, як правило, вищі від хлопчи­
ків, а в 10-—11 — навпаки?
3)             Що таке гіподинамія?
4)             У чому різниця в рості й розвитку хлопчиків і дівчаток?
5)             Як впливає рухова активність на ріст і розвиток?
Слово вчителя. В основі життєвого ритму людини лежать біоло­гічні ритми — регулярні зміни життєвих процесів організму. Біо­логічні ритми необхідно брати до уваги під час складання розпорядку дня. Періоди найбільшої активності повинні відповідати розумовій і фізичній роботі, найменшої — відпочинку і сну. Складаючи роз­порядок дня, особливу увагу потрібно приділити організації відпо­чинку, особливоу вихідні. Дуже важливим для людини є чергування сну й активної діяльності. Порушення такого чергування може призвести до різних захворювань.
Сон. — стан організму, лід час якого відключається свідомість і знижується активність життєвих функцій організму: сповільнюєть­ся частота дихання, стає рідшим пульс. Під час сну відновлюються сили організму, його активність і працездатність. Люди потребують різної тривалості сну, залежно від віку й індивідуальних особливостей (див. таблицю).
Середня тривалість сну
 
Вік, років
Тривалість сну, год
7—10
11 — 10
11 — 14
10—9
15 — 17
9—8
Більш ніж 17
8—7
Школярі, виснажені хворобами або нервовою перевтомою, по­требують більш тривалого нічного й додаткового денного сну.
Колективне обговорення. Учитель пропонує учням разом з'ясу­вати, що таке втома. Усі пропозиції записуються на дошці, потім обговорюються. Учитель доповнює й коригує.
Слово вчителя. Утома — це тимчасове зменшення функціональ­них можливостей організму, викликане інтенсивною або тривалою роботою. Будь-які порушення біологічних ритмів призводять до втомленості організму.
Утома може бути фізичною і розумовою. Це природна реакція людського організму, що має захистити його від перевантажень. Якщо втома стає хронічною, то може виникнути перевтома — комплекс функціональних порушень в організмі, який вимагає рекомендацій фахівців (лікарів, психологів).
Завдання. Учні працюють за варіантами, кожному з яких про­понується записати відповідно ознаки розумової і фізичної втоми (перевтоми). По одному представнику від кожного варіанта вико­нують роботу біля дошки.
Підсумок уроку.
На підставі вивченого педагог пропонує учням самостійно зробити висновки щодо запобігання перевтомі.
Довідка. Щоб уникнути перевтоми, слід:
— чергувати розумову і фізичну працю;
—дотримуватися режиму дня;
— більше гуляти на свіжому повітрі;
 —перед заняттями та сном провітрювати приміщення;
 — займатися фізичними вправам
— правильно обладнати місця роботи й відпочинку.
Підсумок уроку.
1)             Сформулюйте поняття біологічних і життєвих ритмів, по­
ясніть їхню важливість для здоров'я людини.
2)            Що таке сон?
3)            Як тривалість сну впливає на здоров'я?
 
Домашнє завдання.
Виконати завдання в робочому зошиті. Скласти розпорядок дня з огляду на біологічні ритми:
І варіант — для буднього дня,
II варіант — для вихідного дня.

Скласти пам'ятку щодо запобігання пере­втомі. 

URL / WWW
http://tvoezdorovje.org.ua/article/read/Urok_4_Organizacija_zhittyevogo_ritmu.html