Скачать семинары по ОБЖ
словарь
Статьи » Чрезвычайные ситуации
Введите слово для поиска :
Чрезвычайные ситуации Урок: Запобігання отруєнню хімічними речовинами

Мета: Поглибити знання учнів про основні небезпеки навколишнього середовища;розвивати вміння правильно діяти під час техногених аварій.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу з використанням інтерактивних технологій (мозковий штурм, робота в групах, руханка(психологічна розрядка) )

 Очікуваний результат уроку:

- називати ознаки того , що на підприємстві сталася аварія;

-  обирати відповідний алгоритм дій у разі сигналу цивільної оборони;

-   продемонструвати вміння захищати органи дихання, виготовляти і вдягати саморобний костюм хімічного захисту.

                                Хід уроку.

1.     Організаційний момент.

2. Активізація опорних знань і мотивація учбової діяльності учнів.

Бесіда.

а) Назвати види небезпек навколишнього середовища.

б) Привести приклади різних видів небезпек навколишнього середовища.

     ( сніг, землетрус, пожар в будинку, град, мітинг, паводок, розбійний напад,аварія на хімічному заводі)

3.     Вивчення нового матеріалу.

Розповідь вчителя.

Промислові підприємства є в багатьох населених пунктах України. Деякі з них цілком безпечні для довкілля. Інші можуть бути небезпечними.На сучасному етапі намагаються впроваджувати екологічно безпечні технології, але, на жаль навіть найсучасніші виробництва не гарантують цілковитої  безпеки. Тому сьогодні в нашій школі проводиться День Цивільної оборони.

Мозковий штурм:

          Які підприємства розташовані у нашому населеному пункті?

На дошці анотуються всі відповіді учнів.

Розповідь вчителя.

На території України є близько 1500 промислових підприємств, які виробляють , використовують та зберігають різні хімічні речовини. Велика кількість цих підприємств розташована на території Донецьої області. Для Донецька найбільш небезпечними є аварії з викидом такої хімічної речовини як хлор.

Учні разом з вчителем опрацьовують таблицю з даними на хлор.

Обговорення:

          Як ми будемо знати ,що трапилася аварія?

Відпрацювання сигналу «Увага, всім»

4.                 Практична робота. Виготовлення ватно-марльової повязки.

а) Руханка.

Вчитель ставить 3 учнів ( 1 біля дошки, 2 посередині класу, 3 в кінці класу) і дає можливість розповісти, що вони бачать.

Висновок: на одну проблему можна дивитися під різними кутами.

б) Учні обєднуються в групи і самостійно працюють над завданнями.

        1.Виготовити підручний засіб захисту органів дихання.

         2. Зібрати саморобний костюм хімічного захисту.

 5.  Систематизація і контроль знань і вмінь учнів.

            Презентація груп та обговорення.

6.     Домашнє завдання.

Знайти у пресі, пригадати почуті по телебаченню, радіо повідомлення про аварії на виробництві.

7.     Підведення підсумків уроку.

Під час аварії на хімічному обєкті ми зможемо захистити себе та допомогти іншим.

 

 

 

            Додатковий матеріал до уроку.

 Запобігання отруєнню хімічними речовинами.

Отруйними речовинами , що частіше зустрічаються в побуті , є хлор, ртуть, аміак та інші.

Існують правила які допоможуть вам уникнути хімічних отруєнь:

-         не можна брати в руки та вживати невідомі речовини;

-         якщо ви випадково розбили склянку з хімічною речовиною, негайно одягніть вологу марлеву повязку, провітріть приміщення, сповістіть про цей випадок дорослих;

-         якщо ви відчули незнайомий запах або побачили розлиту рідину, негайно залиште це місце, сповімтить дорослих.

 Додаткові питання:

       1.Чи можна використовувати синтетичні матнріали для виготовлення засобу захисту органів дихання? Відповідь обгрунтуйте.

       2. Як ще ми можено захистити органи дихання , якщо у нас немає ні марлі , ні вати?

  Шляхи потрапляння хімічних речовин в організм:

- разом з повітрям через дихальні шляхи;

- з їжею та водою через шлунково-кишковий тракт;

- через поверхню шкіри та слизову оболонку.


Печать Опубликовано : 03.05.13 | Просмотров : 1106

Страниц :
Рекомендуем
10.05.13
Урок: Вогонь- друг, вогонь- ворог. 2 клас
06.05.13
Урок «Основы здоровья» во 2 классе: Огонь-друг, огонь - враг. Правило пожарной безопасности.
01.05.13
Урок: Химические отравления
29.04.13
ВИКТОРИНА – СОРЕВНОВАНИЕ «БЕРЕГИСЬ ОГНЯ!»
26.04.13
Урок: Проблеми розвитку ядерної енергетики. Чорнобильська катастрофа та ліквідація її наслідків.
 

Свежие обновления

Новости :
21.10.16 : Действия при ядерном ударе
26.04.16 : 26 апреля - годовщина аварии на 4 энергоблоке Чернобыльской АЭС
22.11.12 : Как повысить качество своей работы?
13.05.12 : Как помочь себе в лечении аллергии
15.11.11 : Как нужно правильно спать

Загрузки :
20.10.16 : Тесты 5 класс
25.11.15 : Влияние алкоголя на внутренние органы человека
01.10.10 : Презентаця к iнтегрованому уроку з з хімії і ОБЖ на тему: Профилактика алкоголiзму 11 клас
01.09.10 : Моніторингове дослідження „Ефективність упровадження предмета „Основи здоров’я”
28.08.10 : План роботи районного методичного об’єднання учителів на 2010-11 рік

Статьи :
28.10.16 : Урок 4. Організація життєвого ритму
25.10.16 : Урок 3. Фізична складова здоровя
21.10.16 : Урок 2. Життя і здоров'я людини
18.10.16 : Урок 1. Значення здоровя в житті людини
10.05.13 : Урок: Вогонь- друг, вогонь- ворог. 2 клас

Пользователь

Имя:
Пароль:
  • Выслать пароль ?
  • Регистрация

Словарь терминов

• Утиль • Электрификация • Хлор • Фема (NEMA) • Экология • Юрист • Яды • Эвтаназия • Полигон • Шахта

Статистика

 
© 2021 tvoezdorovje.org.ua
Все права на материалы, находящиеся на сайте tvoezdorovje.org.ua, охраняются в соответствии с законодательством Украины. При использовании материалов сайта, активная гиперссылка (hyperlink) tvoezdorovje.org.ua - обязательна!