Скачать семинары по ОБЖ
словарь
Введите слово для поиска :
Чрезвычайные ситуации Урок: Проблеми розвитку ядерної енергетики. Чорнобильська катастрофа та ліквідація її наслідків.

 Мета:  після уроку учні зможуть:

·                    розширити, узагальнити, систематизувати, поглибити знання учнів по ядерній фізиці, хімії, біології, ОБЖ;

·                    ознайомитися з методами використання ядерної енергетики, принципом дії атомного реактора;

·                    висвітлити екологічні, технічні, економічні проблеми розвитку ядерної енергетики в Україні та світі; розглянути шляхи їх рішення;

·                    розглянути соціально-економічні наслідки аварії на Чорнобильській АЕС;

·                    дослідити біологічну дію радіоактивного випромінювання та засоби захисту від неї;

·                    оцінити роль атомної енергетики в житті людства;

·                    виховання бережливого ставлення до природи;

·                     формування  та розвиток  екологічного мислення.

Тип уроку: Засвоєння нових знань.

Наочність і обладнання: Презентації, роздатковий матеріал, додаткові матеріали.

Епіграф уроку

План уроку

Етапи

Час

Прийоми і методи

Організаційний момент

0 хв

Привітання гостей

1. Психологічна

2,45 хв

Презентація «Аве, Марія»

2.Тематична

1 хв

Зі слайду

3.Епіграфічна

2 хв

Обґрунтуй вибор

4.Мотиваційна

1,5 хв

Розповідь

5.Історична

7 хв

Історія та проблеми ядерної енергетики

6.Чорнобильська

20 хв

Презентація1,2

7.Підсумкова

2 і 3 хв

Вправи «Палка», «Займи позицію»

8.Рефлексивна

4 і 1 хв

«Правила екологічної поведінки»

     
     
     

 Хід уроку.

Глава 1. Психологічна.

(На фоні музики «Аве, Марія» йде презентація)

Одвічна проблема – людина і природа. Скільки існує людство, вона завжди особливо актуальна. Людина – дитя природи і її вінець. Так, ми дорослі люди, але, як діти, здатні на непослух, часто йдемо всупереч волі природи.

Не знаю я, що буде після нас,

В які природа вбереться шати

Єдиний, хто не втомлюється,- час,

А ми живі, нам треба поспішати.

Зробити щось, лишити по собі,

А ми, нічого – пройдемо, як тіні.

Щоб тільки неба очі голубі,

Цю землю завжди бачили в цвітінні.

Щоб ці ліси не вимерли, як тур,

Щоб ці слова не вичахли, як руди…

Життя іде і все без коректур

І, як напишеш, так воно і буде.

Висновок: Бородін «Природа такий же унікум, як картина Рафаеля, знищити легко – відновити неможливо»

Глава 2. Тематична.

Глава 3. Епіграфічна.

Курчатов І. «З атомом треба поводитися на ви».

А.Ейнштейн «Відкриття розподілу урану загрожує цивілізації не більше, ніж сірник. Подальший розвиток людства – від його моральних засад, а не  від технічного прогресу».

Ф.Бекон «Природу перемагають ,підкорюючись її законам»

А. Ейнштейн «Усі ми однаковою мірою в небезпеці, і коли ми усвідомимо, яка небезпека, то є надія, що спільними зусиллями зможемо її відвернути»

Бородін «Природа такий же унікум, як картина Рафаеля, знищити легко – відновити неможливо»

Глава 4. Мотиваційна.

Глава5. Історична.

1934 г. Енріко Фермі(іт.)  - опромінення урану нейтронами

1938 г. О.Ган(нем.)  - цезій, барій, лантан

1939 г. Л.Мейтнер(австр.) и Фріш  - розпад урану, який супроводжується виділенням колосальної енергії

1940 г. Флеров, Петржак (СРСР)  - самодовільне ділення ядер урану

1942 г. Фермі (іт.)  - перший реактор

1945 г. США, Лос-Аламос  - атомна бомба, Хіросіма, Нагасакі

1946 г. СРСР, Курчатов  - перший реактор в СРСР

1954 г. СРСР, Обнінськ  - перша атомна електростанція

Після відкриття ділення ядер важких елементів почала розвиватися ядерна енергетика. На території України розміщено 4 АЕС, які дають приблизно 50% загального видобутку енергії. Всього на території України діє 15 енергоблоків потужністю 13 580 МВт: Південно –Українська , Хмельницька,  Запорізька,  Кримська,  Чорнобильська,  Рівненська.

Атомна електростанція (АЕС) – комплекс технічних споруд, призначених для вироблення електричної енергії шляхом використання енергії , яка виділяється при керованій ядерній реакції. (слайд 1)

Класифікація АЕС(слайд 2)

Вправа дерево рішень:Де використовується ядерна фізика?

Електростанції, атомні підводні човни та атомоходи, наукові дослідження та виробництво, медицина.

Щорічно при виробництві ядерної енергії утворюється близько 200 000 м3 відходів з низькою та середньою активністю, 10 000 м3 високоактивних відходів і відпрацьованого ядерного пального. Ще декілька десятків м3 на рік від медицинських та дослідницьких закладів. В «Повестке дня» на 21 Міжнародній конференції в Ріо-де-Жанейро, яка відбулася у 1942 році , підкреслювалося, до всім країнам треба співпрацювати з міжнародними екологічними організаціями. Це необхідно для того, щоб своєчасно надавати спів дії мірам, що спрямовані на скорочення і обмеження об’ємів відходів, безпечне зберігання, переробку, транспортування і ліквідацію відходів; надавати країнам, що прививаються допомогу в рішенні питань, пов’язаних з утворенням та знищенням радіоактивних відходів, приймати участь у розробці безпечних і екологічно обґрунтованих методів знищення радіоактивних відходів, активізувати зусилля по дотриманню Кодекса в галузі трансграничного переміщення радіоактивних відходів.

В світі (слайд 3)

Разом з тим, розвиток ядерної енергетики в інтересах економіки, неможна забувати про безпеку та здоров’я людей, так як помилки можуть привести до катастрофічних наслідків.

Всього з моменту початку експлуатації атомних станцій у 14 країнах світу відбулося більш 150 інсцендентів і аварій різного ступеню складності . Найбільш характерні з них:

·         1957 – в Уіндскейлі (Англія)

·         1959 – Санта-Сюзанні (США)

·         1961 – Айдахо-Фолсі (США)

·         1979 – Три-Майл-Айленд (США)

·         З 25 на 26.04.1986 – катастрофа на Чорнобильській АЕС

Глава6. Чорнобильська.

Презентація 1

Презентація 2

Хроніка подій

25.04.1986

01:06  Заплановане гасіння реактора. Поступове зниження потужності.

14:00  Аварійна система охолодження відключена

23:10  Продовження зниження потужності

24:00  Кінець зміни

26.04.1986

00:05  Потужність зменшена до 720 МВт(припустимо 700 МВт)

00:28  Потужність зменшено до 500 МВт. Раптово потужність зменшилася до 30 МВт

00:32  Команда оператора підняти керівні стрижні, що збільшить потужність.

01:00  Потужність зростає до 200 МВт

01:18  Оператор збільшує потік води, щоб подолати проблему з охолодженням

01:19  Керівні стрижні зменшується до 8 (можна 15)

01:22:10  Закипіла вода

01:22:45  Дані про небезпеку

01:23:04  Закрито клапани, розпочато експеримент

01:23:10  Автоматичні стрижні видалено з активної зони, очікувалося зменшення пару

01:23:35  Некероване утворення пару в активній зоні

01:23:40  Кнопка АΖ-5. Стрижні опускаються в зону

01:23:44  Тиск пару зріс т в 100 разів від припустимого

01:23:45  Руйнування ТВЕЛів

01:24  2 вибухи

Чорний день Чорнобильської трагедії не одне десятиріччя хвилюватиме людей і тих, кого він зачепив своїм недобрим крилом, і тих, хто народився далеко від покривдженої землі. Цей день завжди об’єднуватиме всіх живих одним спогадом, однією печаттю, однією надією.

Зі свідчень очевидців:

Близьких та далеких

Глава6. Підсумкова.

Вправа «Палка»

Висновок:

Вправа «Займи позицію»: Так, Ні, Не визначився

Глава7. Рефлексивна.

Рефлексія «Правила екологічної поведінки»

Домашне завдання

1.       Виставка літератури

2.       Екологічне меню

3.       Твір-роздум «Во благо или во зло человечеству ядерная енергетика?

 


Печать Опубликовано : 26.04.13 | Просмотров : 230

Страниц :
Рекомендуем
 

Пользователь

Имя:
Пароль:
  • Выслать пароль ?
  • Регистрация
  • Статистика

     
    © 2017 tvoezdorovje.org.ua
    Все права на материалы, находящиеся на сайте www.tvoezdorovje.org.ua, охраняются в соответствии с законодательством Украины. При использовании материалов сайта, активная гиперссылка (hyperlink) www.tvoezdorovje.org.ua - обязательна!