Скачать семинары по ОБЖ
словарь
Введите слово для поиска :
Чрезвычайные ситуации Урок: "Це повинен знати й уміти кожний"

 Задачі уроку:

- перевірити засвоєні знання учнів з цивільного захисту: про індивідуальні засоби захисту органів дихання та шкіри, про способи й порядок доведення  до населення інформації про екстремальні та надзвичайні ситуації;

- вдосконалювати навички правильно вибирати та використовувати засоби індивідуального захисту;

- уміти правильно й критично оцінювати свою поведінку в надзвичайних ситуаціях, а також вчинки товаришів, знаходити правильні рішення;

- розвивати в учнів творчі здібності, винахідливість, уміння орієнтуватися в нестандартних ситуаціях;

- стимулювати бажання прийти на допомогу ближньому;

-  виховувати потребу жити в мирі та злагоді;

- розвивати соціальну компетентність та компетентне ставлення до свого здоров’я.

 

Тип уроку:  підсумковий урок

Обладнання: таблиці, індивідуальні засоби захисту органів дихання, технічні засоби

Хід уроку

І. Повідомлення теми, мети, завдань, мотивації уроку

1. Вступне слово вчителя:

- Ми живемо на прекрасній планеті Земля. Блакитні озера та річки, зелені ліси та гаї – все подарувала людині Матінка Природа. А вже людина створила віз, автомобіль, хатину, невеликі майстерні та заводи-гіганти. І чим складнішою та досконалішою стала техніка, тим більшу загрозу вона може принести життю людини.

На превеликий жаль, не на всій Планеті зараз спокійно, гарячими точками ще залишається  Афганістан, Іран, посилюються конфлікти на Балканах, Югославії, Ближнього Сходу, гинуть дорослі, діти.

Та й Матінка Природа має в запасі такі катаклізми, як повені, засухи, шторми й урагани. Мабуть, ви чули і бачили по телевізору про наслідки штормового вітру, який пронісся по Західній Україні і завдав багато лиха людям.

А щоб вижити  в таких умовах, вміти запобігти лихові, врятувати себе і допомогти іншим у разі небезпеки, ми вивчали разом з вами ЦЗ.

- Сьогодні на уроці ми перевіримо, які ви дружні і як умієте діяти в надзвичайних ситуаціях. 

- Ми заздалегідь поділилися на 2 команди для виконання творчого завдання.

 

2. Теоретична розминка.

Питання:

- Що таке ЦЗ? З якою метою вивчається цивільний захист?

- Які його основні задачі?

- В якому році в Україні створено ЦЗ. З якого віку вивчається?

- Що таке надзвичайні ситуації?

 

- Що таке хімічне забруднення?

- Які засоби захисту органів дихання, шкіри?

 

ІІ. Практично-теоретична частина.

Вчитель дає завдання по командам.

1.  Ваші дії при аварії на хімічно - небезпечному об’єкті? 

 2. Надзвичайна ситуація. Весна. Повінь. Вам потрібно добратися до школи. По радіо ви почули таке повідомлення зі штабу ЦЗ. „Увага! Громадяни! Говорить штаб ЦЗ міста Костянтинівки!

У зв’язку з підвищенням рівня води у річці Кривий Торець. очікується підтоплення будинків у районі вулиць Леніна, Мірошниченко, Фрунзе та поселення „Красний Октябрь”

- Як діяти під час повені?

3. „Розчисти завал” Сильні коливання земної кори, землетрус, що призвів до руйнування будівель, споруд, пожеж та людських жертв.

- Яка послідовність дій під час землетрусу?

4. Ви з молодшою сестрою вдома одні. І тут чуєте сигнал, дізнаєтесь, що „Радіаційна небезпека! Що ви будете робити?

 

ІІІ. Підсумок практично-теоретичної частини.

 

IV. Творче завдання. За опорними словами скласти повідомлення штабу ЦЗ.

1)    Про аварію на хімічному об’єкті

2)    Про аварію на АЕС

 

Слово вчителя про трагічну сторінку нашої історії – аварія на Чорнобильській АЕС 26 квітня 1986 р.

Україно... Золота, чарівна сторона, земля рястом уквітчана, золотом закосичена, чудова, багата, мальовнича земля. Хіба є на світі щось краще за миле серцю довкілля. Хіба є щось на світі дорожче за Вітчизну.

Берег Прип’яті... Мирна весняна українська ніч 26 квітня 1986 року. Ця дата назавжди залишиться в пам’яті людства.

О 01 годині 23 хвилини 40 секунд, коли всі спали безтурботним сном над 4 реактором АЕС несподівано велетенського полум’я розірвало нічну темряву

Чути птаха з непроглядних нетрів

світить сонце з голубих небес

грозна зона 30 кілометрів

з центром на Чорнобильському АЄС.

 

Проходять роки. Після аварії на Чорнобильській АЕС минув 24 рік. а біль не вщухає, тривога не полишає людей... Бо наша совість після Чорнобиля не могла  залишитися такою, як була.

Хай стане мир міцніший у 100 крат

Хай над землею чисте небо буде

Чорнобиль – попередження, набат,

Його уроків людство не забуде.

Заключне слово учителя. Сьогодні на уроці ви показали, що вмієте діяти злагоджено, всі засвоїли основні поняття з цивільного захисту і головне те, що зможете допомогти один одному у разі небезпеки. Погляньте, який сьогодні чудовий день. Як гарно усвідомлювати, що на українській землі не має пострілів, крові і ми живемо у мирі.

Мир у всьому світі – мрія моя

Нехай люди живуть, як одна сім’я

Нехай більше не буде війн та каліцтва

Нехай двері відкривають в будинках у своїх

Любов і довіра, це по мені

І мир безкінечний на свій землі  

 

V. Рефлексія “Мікрофон”

- Сьогодні на уроці я дізнався... 


Печать Опубликовано : 22.04.13 | Просмотров : 206

Страниц :
Рекомендуем
 

Пользователь

Имя:
Пароль:
  • Выслать пароль ?
  • Регистрация
  • Статистика

     
    © 2017 tvoezdorovje.org.ua
    Все права на материалы, находящиеся на сайте www.tvoezdorovje.org.ua, охраняются в соответствии с законодательством Украины. При использовании материалов сайта, активная гиперссылка (hyperlink) www.tvoezdorovje.org.ua - обязательна!